woensdag 24 september 2008

Mens sana in corpore sano! REIKI

Ik stapte binnen en maakte een afspraak.

Een afspraak voor een gezichtsbehandeling met massage en ook nog epilatie van de wenks.
"Of ik er ook reiki bij wilde?"
Uh! Reiki!??? Nooit van gehoord, maar ik wilde dat wel eens doen! Ik dacht aan zo'n Japanse massage...kan nooit kwaad.

Oké, daar gaan we.
Eerst de cocoon: mijn handen elk op een rond plaatje, soort pantoffeltjes aan mijn voeten, een band tussen de benen over mijn hoofd, op mijn ogen een vochtig kussentje. Een half uurtje liggen - denk ik - ik viel in slaap.

"Hebt ge het gevoeld?"
"Uh!!?? Wat??!! Ja, eerst koud en daarna warm. Was het dat?"
"Koud wil zeggen dat al de slechte energie uit je gaat!"
"Ow!" (what the hell!!).

Heerlijke hoofd- en nekmassage gekregen, onvoorstelbaar!! Ik ga zeker terug!!
Maskertje op en weg was ze.

10 minuten later hoor ik haar terug - wel snel, maar ja, misschien is dat hier zo! Ik wacht op het lauwe vochtige doek om mijn masker af te nemen, maar ik voel handen op mijn schouders en....ik voel een walm uit mijn borst naar mijn hoofd gaan en nog en nog...WOW!!! WAT IS DIT!!! IS HET DIT? DIT IS ZALIG!
Plots voel ik iets aan mijn buik, het doet deugd, maar dan gaat het vlug weer weg en mijn buik doet pijn! Ga terug naar die buik!!! Maar de handen liggen op mijn heupen, ook dat doet deugd, blijf er aub!! Weer is ze weg en weer doet het pijn! Maar allé!! Kom terug!!
De benen, de voeten, de andere kant - denk ik, want weerom viel ik in slaap - alles deed me deugd! Ik was ontspannen!

Dit was een heel zaligmakende ervaring! Ik ga dat nog eens doen! Reiki! Ik ken er nog niets van, maar blijkbaar gaat het over energiebanen enzo...

"Probeer het eens vanavond op de zetel te voelen!"
Ik heb geprobeerd, maar ik voelde toch niets, hoor!!!

Oh, ja en dat rare aan mijn buik en heupen: zij voelde aan dat ze er weg moest!! Vreemde dingen allemaal!

Maar!...ik ga terug!

Geen opmerkingen: