vrijdag 2 april 2010

t-shirtshortje


Dita had een plan: van een oud t-shirt ging ze een shortje maken.

- ze tornde een oud shortje los - pff, wat een werk
- daarna maakte ze zo van die papieren patronen
- knipte de t-shirt in stukken
En dan dacht Dita dat ze slim ging doen...
- ze plakte de naden aan elkaar met tape (°)
Dita wist niet dat het daarop ging mislopen en
dacht nog steeds dat ze slim deed...
- dan naaide ze de de naden aan elkaar
dat ging lekker - geen scheeftrekken van jersey enzo
Dita was euforisch van het snel snel werkje, maar dan...
dan kreeg Dita die tape niet meer los! LACHEN!!
- het 'kruis' werd genaaid - dit maal zonder tape
- een poging tot applique!
- er werd gezoomd met een 'speciale steek',
maar het lijkt Dita dat die steek binnenstebuiten staat
- rekkertje ingestoken en voilà
PROTOTYPE van DITAt-shirtshortje is klaar!! JALO!



WIE MIJ KAN HELPEN en TIPS geven om het beter te doen!! Dit is een oproep!!



Ondertussen maakte Dita ook nog een klein Eloleozakje, kwestie van tanteke te voorzien. Oh, ja, ook gerecycleerd zenne, 't is nog een tafelkleed geweest.

""En nu ga ik slapen, want het is een beetje laat geworden (1u30). Slaaplekker!""

Update: misske was heel blij met haar shortje én... het paste perfect!! Dus ik ga nog een paar oude t-shirten versnijden. Ik moet me toch eventjes verdiepen in hoe ik jersey gemakkelijk kan naaien en hoe die steken mooier uitkomen, want nu lijkt het toch maar op een flutbroekje.

Geen opmerkingen: