woensdag 10 december 2008

Fast Food Nation!

Bah, bèkes, vergiftigd!

Gisteren besmette biggen uit Ierland.
Vanavond de film 'Fast Food Nation'.
Ik stoot waarschijnlijk tegen vele karren,
maar vlees is vies!

Heb je daar al eens van geproefd?
Heb je dat al eens zien sudderen op een pan?
Heb je die slachtklare koebeesten of varkens al gezien?
De doodbloedende kippen?
Die massa beesten op een hoop volgestouwd met brol.
De helft ervan is ziek, de andere helft heeft iets...
Het is niet gezond! Niet voor die dieren
- koeien hebben schoon ogen, maar dat is ook alles -
maar ook niet voor moeder natuur
- met al hun uitlaatgassen en strontproductie -
en dus
niet gezond voor onze dierbare kinderen.

Wat kan ik als moeder beter doen dan het goede voorbeeld te geven.
Ik heb geluk! Ik vind vlees vies, ik eet nooit vlees.
Of toch, soms eens, 2x in een jaar.

Maar ik maak wel vlees klaar, hoor!
Voor de kinderen die gevarieerd 'moeten' eten.
Maar dat is toch onverantwoord van mij!
Hoe kan ik nu heel die handel steunen door vlees te kopen??

Ik wordt misselijk van mezelf! Ik moet een oplossing zoeken.

We kunnen niet alle dagen kikkererwten eten, wat nochtans joelig wordt onthaald.
Ook vis is niet meer zo gezond als we dachten....
Alle dagen groentenschotels eten, hangt de strot uit en dan spreek ik nog niet over de vegetarische brol uit de Carrefour.

Pfff, ik vind dat WE er SAMEN iets moeten aan doen!
Dit klinkt echt wel godsdienstlerares-achtig! Ik weet het!
Ik wil op straat en roepen! Gedaan met het egoïsme van de vleeseters! Ze maken onze aarde naar de knoppen!
Denk ook eens aan jouw kinderen, misschien ook aan de mijne - zeker aan de mijne!!!
Klinkt minder godsdienstlerares-achtig! Ik weet het!
Ik wil hen een gezonde leefwereld aanbieden, maar
niemand!doet!mee!

Dit is een zaak die me wakker houdt!

Wat geef ik mijn kinderen morgen te eten!??

Geen opmerkingen: