dinsdag 24 november 2009

Mijn dooskescomplex

Op mijn wasmachine staat een beker (zo'n een gratis JBC-ding van één van de kinderen, bon, zo'n ding dat perfect geschikt is) om de stofpluisjes van de droogkast in te droppen. Daarin belanden ook steentje, kleine papierkes, meegewassen kleenexjes, allerhande onbruikbare vondsten uit het te wassen of gewassen wasgoed.
Die beker wordt elke week geleegd.

Maar ik heb op mijn wasmachine ook een doos staan - zo'n oude sorbetdoos. Groot genoeg om veel in te vergaren: alle bruikbare spulletjes die ik nog in de kleren vind alvorens ze in de wasmachine te steken of vond na het wassen. En toch is de doos klein genoeg dat ze niet in de weg staat als..., als ze niet uitpuilt, want dat was nu toch wel het geval. Hoog tijd om die prutsen te sorteren...



Buit na drie maanden:
- tennisbal (gebruikt toen ik deze zomer de dekbedden in de droogkast droogde);
- 4 knikkers;
- haarspeldjes en rekkertje;
- knoopjes in zakjes (zo ge weet wel, van die zakjes die ze dan in het kledingstuk hangen, maar niet bij het prijslabel: je vergeet die dingen daar uit te halen. Trouwens het zal niet de eerste keer zijn dat één van mijn kinderen met een prijslabel in zijn kleren rondloopt, hoor!);
- zonnebril;
- in één geplakte ballon (van de beste schoenwinkel in de omstreken, sttt!);
- beukennootjes;
- een fluitje
- een sleuteltje van een juwelenkistje (dat ding krijgt ze blijkbaar ook open zonder sleutel door gewoon eens op de grond te laten vallen - tja, ze is zeer slordig ons mieke, maar voor alles vindt ze wel alternatieven!)
- 2 ijzeren nagels;
- handige sunstick van bodysol;
- een plastieken cent (denk je dat ik ooit al eens een echte cent gevonden heb??);
- nog wat prutsen....

Eigenlijk feitelijk zou ik die dingen gewoon rechtstreeks in de vuilnisbak mogen gooien, want 'hebben wij dat de afgelopen 3 maanden gemist?' NEEN!!
Maar ja, ik kan dat dan niet, hé! Dus zoek ik nu plaatsjes voor al die prutsen. Lastig werkje!! En als ik daar geen plaatsje voor vind, dan belandt het gewoon weer in het doosje).

2 opmerkingen:

Sabine zei

haha grappig, ik heb ook zo een potje...; heel herkenbaar :-)

Maar die tennisbal moet je toch ies uileggen, dat snap ik niet zo goed.

Dita zei

Sabine, mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat je donsdekens samen met tennisballen in de droogkast moet steken, kwestie dat de pluimen niet zouden klitten, vandaar die tennisbal!