woensdag 18 november 2009

Wat is pezo?

Ik zag gisterenavond bij de polkadotjes een leuk en snel bijdehands gerechtje, ideaal voor onze éénpanswoensdag.

www.polkadotjes.blogspot.com _ denk je dat ik weet hoe je die URL onder het woord polkadotjes kan zetten? NOPE!!

Net zo min als ik weet wat PEZO betekent, want dat is wat polkatdot in haar 'pasta met courgette en geitenkaas' dropte.

En wat doet een mens tegenwoordig als die iets wil weten?? Die zoekt het internet af! Niet onmiddellijk een schot, want Pezo is eigenlijk ook een Italiaans restaurantje in Lier! Maar tussenin vond ik toch dat Pezo: peper-zout wil zeggen. Joehoe!!! Blij dat ik dat nu ook alweer weet (ik ben zo geen afkortingsmens, dus spreek tegen mij nooit in afkortingen, want ik begrijp er niets van!).

Bij ons is het dus alleen PE! Wij eten geen ZO, of toch quasi niet (op een eitje in al de vormen natuurlijk wel en in cake bijvoorbeeld ook). Oh, ja en ik ben vergroeid met mijn stoomkoker! Groeteneter als ik ben/wij zijn, gaat alles de stoomkoker in, en komt er mooi van kleur en lekker smakend weer uit, allemaal zo zonder zout.

Het nagedaan gerecht van polkadotjes werd bij mij een variante ervan:
- teentje look en sjalotje fruiten in olijfolie in de wok
- 1 courgette in blokjes/driehoekjes erbij + 4 grote vooraf gestoomde wortelen in blokjes
- PEperen
- gare tagliatelli erbij, samen met gehakte verse peterselie en droge tomaten.
- alsook 2 mozarella in blokjes erbij
- Alles omroeren in de wok.

Kinderen aan tafel geroepen, bordjes gevuld en gebakken zonnebloempitten erover gestrooid.
Smullen dat ze deden! Ikke ook!

Geen opmerkingen: