donderdag 26 november 2009

Vriendjes maken

"Mama, ik heb 5 vriendinnen van het zesde!", zegt ze me fier, terwijl ze ze opsomt bij naam.
Sprakeloos zeg ik "ow". Mijn kleintje sluit vriend met de grootsten van de school. Slik.

Ik herpak me!
"En wat speel je daar dan mee?"

"hihi! Ah! Jongens pesten, hé, mama!"

"Oei, dat is toch geen spelletje? Welke jongens pest je dan?"

"Maar mama, 'jongens pesten' is een spelletje dat IK heb uitgevonden!! Dus een jongen pakt een meisje en de andere meisjes kunnen dat meisje bevrijden door die jongen te tikken!"

Oef!! Een variante op tikkertje en dikke berta ofzo! Als het dat maar is, mag ze nog vriendschap sluiten met die van het zesde!

Nadien vertelde ze me wel dat een jongen van het zesde haar gewurgd heeft en dat ze nu al een hele tijd pijn aan haar keel heeft. Neen, ze kent die jongen niet bij naam en eigenlijk heeft hij dat gedaan omdat zij heel hard geroepen had omdat ze boos op hem was!
(ik las net vannacht een artikel in de Humo over de wurgspelletjes bij de jonge jeugd! Brr, ik vind dat wurgverhaal van die jongen van het zesde in de context van dat artikel dan toch maar creepy!).

Geen opmerkingen: