dinsdag 23 februari 2010

Carrefour Middelkerke sluit.

De melancholie overvalt me bij de gedachte dat de Carrefour in Middelkerke gaat sluiten!

Niet anders dan altijd heb ik geweten dat de inkopen in Carrefour Middelkerke worden gedaan. Sinds ik klein was - mensheugnis dus, is dàt de winkel waar ik mijn oogjes kon verwennen. De winkel waar ik uren kon in snuisteren en dus ook uren voor wegbleef!! Ja, zelfs als de zon op volle toeren schijnt en we eigenlijk maar gewoon een fles melk nodig hebben - 'wil ik agou naar de GB gaan?', vraag ik dan argeloos aan meneer Dita!
Waar moet ik na juni 2010 nu mijn inkopen doen als we de kusttoerist willen uithangen?
Ja, ik weet het, de Colruyt ligt er vlak naast, maar die winkel geeft me geen vakantiegevoel, die winkel hebben we hier in Dendermonde ook!

Ik vind het vooral erg voor al die mensen die voor/in Carrefour werken. Het is niet altijd met hun goesting en ook niet altijd met de big smile, maar eerlijk...ik ga ook niet altijd met mijn goesting werken (maar wel altijd met de big smile, want dat is maar een kleine moeite!)!
Ik sta telkens toch weer met mijn mond vol tanden! Het besef dat uw werkgever, voor wie je jaren je hart en je ziel hebt gegeven, voor wie je die familieoffers gaf, vakantie voor verlegde, bij wie je leuke collega's maakte, dat die werkgever je door één enkele beslissing zomaar op straat kan zetten. Dat is schrikwekkend en zo kwetsend!

Langs deze weg, wil ik veel moed toewensen aan alle werknemers bij Carrefour, maar ook aan de die bij Opel, Inbev, Hp, Correlio, Dexia,...bref, aan alle pechvogels die hun werk verliezen door de herstructureringen binnen hun firma!

1 opmerking:

Sandra zei

Ja. Dat is dan heel raar. Ik heb dat met de Delhaize in Oostende. Als we naar ginder gaan en we hebben iets nodig gaan we naar den grote Delhaize. (maar nu is 't wel lang geleden).

Als werknemer ben je eigenlijk nooit gerust hé. Zelfs voor de staat werken bestaat eigenlijk niet meer. Of je moet je aanpassen, aanpassen, aanpassen, ... zoals bij De Post. Een vaste ronde bestaat niet meer. Terwijl je vroeger tot aan je pensioen gerust was.

Langs de andere kant geeft zelfstandig zijn ook veel stress en lange werkdagen, maar je hebt werk.