dinsdag 16 februari 2010

Ik zou eens willen zeggen...

Ik zou eens willen zeggen dat ik er ziek van word!
Ik word ziek van al dat zoutgestrooi!!
Echt ziek! Het kwade komt in me naar boven...Als ik de strooidiensten zie ronddaggeren, heb ik zin om een blok hout in hun trechter te zwieren. Als ik die madammetjes op de stoep zie met hun potje keukenzout in hun handen, dan heb ik zin om hen uit te kafferen. Als ik de vieze gelige prut zie liggen op de Brusselse troittoir heb ik zin om het uit te schreeuwen!!! Maar allé, heeft dan niemand, maar dan ook niemand verstand in zijn kop!
Ik vraag me af, hoe lang het zal duren, eer de natuur zich weer zal herstellen na deze winter!! Ik kan me niet vereenzelvigen met de drieste Belgen, die snel leven verkiezen boven gezond leven. Ik vind ook erg dat ik niet kan kiezen!!
Dat België door haar zoutvoorraad zit, daar kan ik niet om lachen. Niet omdat ik het gevaarlijk rijden vind - zo ongestrooid, maar wel, omdat het gewoonweg schandalig is! Bah! Puke!
("wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil" ofte "wat baten sorteren, groene energie, biotuinieren, als men de boel verzout!" Meer bah! Meer puke!).

Oh, ja! Nog iets! Sinds wanneer mag men in een station weer roken?? Het lijkt nog geen jaar geleden of ik zag de stationspolitie bekeuringen uitschrijven bij roken op het perron. Niet meer dus!

1 opmerking:

Sandra zei

Ha. Daar ben je weer! Ik heb je wel gemist hier.
Enne: meteen zo'n ferm stukje. Love it! Goed gezegd!