woensdag 12 november 2008

De waarheid

Dinsdagmorgen 11 november,
Sint Maartendag of Wapenstilstand,
In slaaptenu
Deurbel gaat!

't Is niet waar, hé!
Ze zijn daar, ze, met de boekentasjes.
Ik doe niet open!!

Plots briefje in mijn hand.

Bent u benieuwd naar de waardheid??

Volgens de Jehovah's Getuigen vinden we de waarheid terug in de bijbel.
- God is nooit de oorzaak van slechtheid.
- God zal elke traan uit de ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn.
- Bij de dood houden mensen op te bestaan. Omdat de doden niets kunnen weten, voelen of ervaren, kunnen ze de levenden geen kwaad doen, en ook hen niet helpen.
- De toekomst die god belooft, zal voor gehoorzame mensen volmaakte gezondheid en eeuwig leven betekenen.
- Als we willen dat God onze gebeden hoort, moeten we bidden op een manier die hij goedkeurt. Om dat te kunnen doen, moeten we te weten komen wat Gods wil is en vervolgens in overeenstemming daarmee bidden.
- Als we ons bij onze beslissingen en daden door de Bijbelse waarheid laten leiden, zullen we een zinvoller leven hebben.


Voor meer info www.watchtower.org

Realistisch? Nope!!!
Bij één statement vind ik wel overeenstemming: na de dood is er niets meer. Geen gevoel, geen weten en geen ervaren.
Nieuw lid erbij? Forget it!
Met alle respect - wat een cliché - maar van zodra ik ergens het woord God hoor, rijzen mijn haren ten berge. GRRRRRuwel!

Romantische buien doen me dan wel weer geloven in spooktalent na de dood! Cool! Dita forever on the floor!

Geen opmerkingen: