woensdag 5 november 2008

Monster = huisspitsmuis

Ik wilde het niet weten
toch kan ik het niet vergeten
het spitse snoetje met lange snorharen
het donsige wollige vachtje
de piepoogjes
de duidelijke oorschelpjes

na lang uitgepluis van het wereldwijdeweb
leert me dat dit monster geen monster was,
maar een huisspitsmuis

DE (huis)spitsmuis is geen familie van de muizen.
Integendeel...
ze eten insekten!! Het liefst slakken, maar ook wormen en spinnen enzo...
Ze leggen geen hagelkorrels van strontjes
ze leggen ware drollen
Ze richten geen schade aan
Ze zijn nuttig
Mannetjes stinken, de onze stonk niet.
Schattig anekdootje: mama spits vervoert jongen spitsjes via haar staart als een treintje.

Oké, ik voel me schuldig.
Hadden we het diertje maar gewoon gevangen en weer buitengezet.

Maar eerlijk, op dat moment wilde ik gewoon het monster dood.
Weten dat er iets is en niet weten wat, brengt het kwaad naar boven, zoveel was duidelijk.

Raar maar waar: spinnen zagen we hier de laatste tijd niet meer. Zou het er iets mee te maken hebben.

2 opmerkingen:

. zei

goh, je had ze beter nog naar hier gebracht :p zitten hier nog wel wat spinnetjes te veel.

annava zei

ei jak, ik zou dat maar vies vinden! Ze vangen zou ook het laatste zijn waar ik aan zou denken...