donderdag 13 november 2008

Wie doet nu zoiets?

- jong meisje van 21 jaar ontkent een hele zwangerschap en bevalt uiteindelijk van een dochter die kort nadien een natuurlijke dood sterft. Nog steeds vraagt ze geen hulp, maar wikkelt het gestorven baby'tje in een zak om het later te begraven. Het meisje werd in het zakje teruggevonden door haar vrienden.
Pure wanhoopsdaad. Wat gaat er in dat meisjes hoofd om? Haar ouders zijn heel open van geest, alles is bespreekbaar in dat gezin en toch...toch doet zo'n meisje zoiets onmenselijks.

- moeder van 30 jaar geeft haar zoon van 5 jaar een overdosis aan medicijnen want hij had ADHD en deed zusje vaak pijn. Het was vaak moeilijk om met hem te leven.
Pure wanhoopsdaad. Wat gaat er in die moeder haar hoofd om als ze die avond beslist haar zoontje twee slokken medicijn te geven ipv enkele druppeltjes. Het mens adoreerde beide kinderen en toch...toch doet ze zoiets onmenselijks.

Nooit zal ik beweren dat ik nooit tot dergelijke wanhoopsdaden in staat zou zijn. Nooit zal ik dat beweren. Ik ben zeker dat deze 2 moeders voor de rest van hun leven spijt hebben van hun 5 minuten durende zinsverbijstering. Life is a bitch!

2 opmerkingen:

inge zei

Awel, dat van dat meisje hebben we op het werk ook al zitten analyseren. Dat meisje moet zich heel eenzaam gevoeld hebben. Ook al zijn de ouders open van geest, misschien hebben ze ooit iets gezegd ivm een zwangerschap wat zij verkeerd heeft opgevat. Iets waardoor ze zich onveilig voelde in de situatie. Ik zou zeker niet te snel veroordelen. Dat meisje is zowiezo al gestraft voor het leven...

annava zei

Hier net vantzelfde, die kwestie van dat meisje heb ik vandaag ook uitgebreid besproken met mijn collega's. Ik vind dat vreselijk dat niemand dat gemerkt heeft, 9 maanden zwangerschap kan je toch niet verborgen houden? Ik kan dat niet vatten maar zou ook niet weten wat er van te denken, je weet niet wat dat meisje allemaal al meegemaakt heeft natuurlijk.
Zulke dingen zouden beter uit de media blijven, daar wordt toch niemand maar echt niemand beter van?