dinsdag 18 november 2008

Dita geeft prijs

- de helft van de vrouwen kookt elke avond, tegenover 1 op de vier mannen.
Ik behoor noch tot die helft van vrouwen, noch tot die 1 op 4 mannen. 's Avonds kook ik kook eigenlijk amper tot NOOIT!

- 85% van de Vlamingen poetst zijn tanden 's morgens.
Ik dus ook! Onder de douche!

- 1 Vlaming op 4 draagt sokken in bed.
Slaapsokjes, heerlijk! Zeker in het putteke van de winter als ik te lui ben om mijn kersenpitkussentje op te warmen. Tegen de ochtend liggen die sokken alweer uit bed!

- 1/4de van de Vlamingen gebruikt zijn GSM als wekker.
Djee, ik niet, hoor! RRR, als het dan eens gebeurt dan flip ik meteen uit bed en dat is goed voor een ochtendhumeur van formaat!
Hier een bliepwekker die ik kan snoozen tot ik wakker ben.

- 1/3de van de Vlamingen legt 's avonds zijn kleren klaar voor de volgende dag.
Hihi, betrapt! Ik leg zelfs die van de kinderen klaar, allemaal in volgorde van aandoen, met onderbroekje en kousjes erbij. Tss!

- 10% van de Vlamingen heeft vrijdag vis op het menu.
Niet speciaal omdat het vrijdag is, maar hier wordt vaker vis gegeten dan vlees. Van vlees moet ik braken.

- 10% van de Vlamingen eet frieten op vrijdag.
Ik doe niet mee aan de vrijdag-frietkot-trend! Na het werk ga ik op vrijdag naar de nachtwinkel een grote zak Doritos Cheese halen. Jamie!

- Voor 1 op 4 Vlamingen behoort mails checken tot een vast ochtendritueel!
De laptop aanzetten gaat hier samen met op de knop duwen van de rolluiken. Ja, dus, hier ook een vast ochtendritueel. Meer nog dan het checken van mijn antwoordapparaat, is mijn mailbox een onmisbaar gegeven in mijn leven. Ben je zo al eens op reis geweest zonder PC!! Afkicken, joh!

Gelukkig was het een enquête van Libelle en Radio 2, zodat ik mijn echte eigenaardigheden niet moet prijsgeven.

1 opmerking:

annava zei

Amai, echt een zeer fijn lijstje!!
Ik doe ook een paar van die dingen.
leuk leuk!