maandag 28 december 2009

Cadobonnen

Cadobonnen...
Ik ben altijd blij als ik ze krijg, vind het de uitvinding bij uitstek.
Maar ik ben altijd te laat om ze te innen.

Deze keer zou ik op tijd zijn, allé, ofwel just te laat.

Ik heb nog in mijn kast liggen:
- een aankoopbon van bij FUN vervaldag eind januari 2010.
- een Bongobon vervaldag februari 2010.
- een aankoopbon van bij ESPRIT vervaldag 28 december 2009.
- een aankoopbon van bij Planet Perfume vervaldag 27 december 2009.

De FUN is zo een winkel waar ik wel eens binnenstap, maar ik moet toegeven dat ik door de onvriendelijkheid van de werknemers hier in het Dendermondse, liever niet meer ga.

De Bongobon: die ga ik gebruiken om naar Legoland te trekken met de kinderen. Ik moet dat dus eens dringend plannen.

Sinds een jaar hebben ze in Dendermonde ook een ESPRIT-winkel. Toen ik eens een broek voor mijn sportyspice kocht die dan uiteindelijk veel te smal bleek te zijn, sprak ik de gerante aan over de bon die ik nog in mijn lade liggen had. De bon die in Ninove was uitgeschreven, was zeker inbaar in haar winkel.
Gezien de vervaldag van die bon vandaag was en ik ook nog de teruggavebon van die broek had, kon ik met een aanzienlijk bedrag zeker een winterjas voor volgend jaar voor sportyspice kopen. Dat was mijn plan. WRONG PLAN bleek uiteindelijk. Ik vond een prachtige tinneroy manteltje en een mooie trui. Bij het afrekenen kon die bon niet worden geïnd: ik moet naar Ninove, Geraardsbergen of Oudenaarde rijden. Vandaag nog. Bleek dat nu niet direct op mijn weg te liggen en had ik daarbij nog een drukke namiddag met uitgenodigde vriendjes voor de boeg. Madame de gerante was zo vriendelijk om naar haar collega's in Ninove te bellen en kreeg ik alzo nog een week respijt. Het truitje heb ik toch maar gekocht, eigenlijk omdat het zooo mooi is (want het kind heeft echt geen kleren te kort!).

In Dendermonde hebben ze drie parfumeries, maar geen Planet Perfume. Aangezien de aankoopbon voor Planet Perfume vervaldag gisteren heeft, belde ik deze morgen naar één van de winkels in Aalst. Zij hebben me nog tot het einde van het jaar de tijd gegeven om nen nieuwe parfum te kopen. Oef!! Maar dat betekent dat ik de komende dagen - alsof ik echt niets anders te doen heb - naar Aalst en Ninove moet rijden, gewoon om een aankoopbon te mogen innen.
Een echt luxeprobleem - ik weet het - maar toch vind ik het zonde om de bonnen te laten verlopen.
Ik was vorige jaar te laat voor mijn fotoshoot Bongobon. En tot op vandaag heb ik daar nog steeds spijt van. Het doosje wordt trouwens nog elke keer afgestoft, want ik kan het niet over mijn hart krijgen om dat weg te gooien!

3 opmerkingen:

Sandra zei

Je bent niet alleen.

Wij hebben hier nog voor 50 Euro bons liggen voor Dreamland. En die vervallen wel pas op 1 mei gelukkig. Ik ga morgen waarschijnlijk naar Lede rijden om die te innen en koop er cadeautjes mee voor mijn kindjes.

Een luxeprobleem inderdaad, maar je moet toch een eind rijden soms.

**Sabine** zei

wij hebben zo eens een premaman-bon gekregen van de andere kant van het land en die kon ik ook in Dendermonde niet opgebruiken... zo stom hee! Die mensen die dat gaven gingen er wel van uit dat dat ging lukken... niet dus. Al een geluk dat ze ons ook daar een beetje extra tijd hebben gegeven.

Een herkenbaar probleem dus, we zijn altijd zo bezig met werken en dagelijkse routines dat we vergeten te genieten van de welgekomen extraatjes die we kregen.
Zou niet mogen hee.

Ik heb pas nog een relax-bon gekregen, en ga die niet te lang laten liggen, want een andere mogelijkheid is ook nog dat ie verdwijnt natuurlijk, het spookt hier soms (zie blog van sandra ;-)

Tess zei

Oh ik ken dat probleem met die cadeaubons. Vooral die van Esprit zijn er een krak in. Ik stond eens aan de kassa in Gent met mijn cadeaubon, blijkt dat die enkel geldig is in ons dorp. Dingen die ik in mijn hand had toch nog gekocht omdat ze zo mooi waren. Slimme tactiek wel!

Je kan zo'n bongo-bon trouwens laten verlengen, je moet er wel iets voor bijbetalen, maar dat is het minste. http://www.bongo.be/bongo/be/exchange_home.jsp