zondag 13 december 2009

Massaverkoop

Letterlijk en figuurlijk wordt er een massa aan sportkledij verkocht, op de Massaverkoop (www.massaverkoop.be). Het is er zoeken en vinden tegelijk.
En telkens ga ik er heen 'om eens te gaan kijken, maar ik heb niets nodig, hoor!' en telkens kom ik gepakt en geladen terug. Niet altijd nuttige dingen, ook veel gadgets enzo.

Met drie jonge kinderen op sneeuwvakantie gaan, dat vraagt voor vernieuwing op zijn tijd. Niet vernieuwing omdat we dat leuk vinden - want goedkoop is al die winterstuff niet - maar wel omdat het nodig is!
De eerste keer dat we op sneeuwvakantie gingen, waren Sportyspice en haar broers volledig geëquipeerd!! Sportyspice had meerdere skitenuutjes, want zij ging haar eerste stappen op de ski's zetten. De jasjes van haar tenuutjes kunnen niet meer afgedragen worden, want veel te meisjesachtig. De broekjes gelukkig niet te frivool en die worden dit jaar door één van haar broers afgedragen.
Eén ding heb ik na al die jaren wel geleerd: tot zolang de kinderen zo blijven groeien, worden er enkel unisexskikleren gekocht. Ik heb het dan vooral over de bovenkledij, de wanten/handschoenen, de aprèsskibotten, thermisch ondergoed, skikousen. Dan is het zijn geld zeker waard.
Afgelopen woensdag werd heel de reutemeteut van de zolder gehaald, gepast en gekeurd. De enige extra aankoop die nog nodig was, was een nieuwe skibroek voor ons misske, nieuwe aprés-skilaarzen en handschoenen voor alledrie. De skijassen kunnen nog 1 seizoen mee.
Manlief en ik hadden aldus budget over om onze skikledij wat up te daten. Eigenlijk hebben we ons wat laten gaan, want ons budget was ruim overschreden. Niettegenstaande de massaverkoop een outletverkoop is, heb ik toch serieus wat centen mogen neertellen voor mijn 2 nieuwe skibroeken. Maar bon, wij kunnen nu weer voort voor een tijdje.

Oh, ja, als de weersverwachtingen blijven zoals ze nu zijn, dan zullen we mogen genieten van een zonnige skivakantie. Joepie!

1 opmerking:

Sandra zei

Dat willen wij nu héél graag eens doen. Wintersportvakantie.