maandag 29 maart 2010

Jaja, ik doe dat!!

Vandaag weer eens...

Ik stop voor de bakkerij.
Achter me komt een 'mobiletje' afgevlamd.
Het mens kan zich niet genoeg haasten om voor me voor te zijn.
Dat is ze dan ook!
Eigenlijk is dat voorkruipen.
Soit! In plaats van me door het negatieve gevoel te laten inpakken,
stap ik binnen, wacht eventjes, overzie het scenario
en zeg overdreven opgewekt 'HALLO'.
De bakkerin die aan het klagen is tegen de bestellende klant,
kijkt verbaasd en zegt ook goedendag.
Nadat voorkruiper 2 broden grof gesneden
en twee donuts 'die met roos op' bestelde en afrekende, is het mijn beurt.
Super opgewekt en supervriendelijk - overdreven allemaal - doe ik mijn bestelling:
een tijger en een spelt. "ja, hoor, dat zal het zijn!"
"Alsjeblief, bedankt, prettige avond nog verder!!"
Ik weet zeker dat de bakkerin me met een goed gevoel buitenkeek! Tof, hé!

Als ik een sombere kassière zie, doe ik net hetzelfde!


Oh, ja, wat ik ook doe: staaltjes van schoonheidsprodukten vragen bij de apotheker! Jaja, ik doe dat! "Hoe schamelijk!" ;-)

(ik ben inderdaad in een vrolijke bui, mag het?!! Manlief belde me daarnet dat zijn bedrijf donderdag en vrijdag dicht is! Dwz, dat wij vanaf vrijdag tot zondag 11 april samen in verlof zijn!! Oh, wat kijk ik daar naar uit! en ik niet alleen! ;-)

Geen opmerkingen: