zondag 26 oktober 2008

26 oktober 2008: Alsjemenou!

Normaal ben ik nooit zo nonchalant, maar deze morgen - na een slechte nacht - overdonderde het wild gejoel van de kinderen me zo dat ik - nadat er weer twee tegelijk iets van me verwachtten - het potje homeopatische pilletjes op de tv-kast liet staan.

120 pilletjes zitten in zo'n potje, toen ik het potje op de kast zag staan en wilde terugzetten, zaten er nog 5 in!!
VIJF!

Parelvisser bekende - zijn wit mondje bewees. Hij had het flesje pilletjes genomen en quasi heel de inhoud opgegeten (smaken die dan zo lekker??).

Geheel in paniek was ik niet, maar toch niet helemaal op mijn gemak. Manlief vond het toch ook opportuun om het antigifcentrum op te bellen. Bij deze weten we dan ook het telnr: 0700/245.245.

Na een pakweg 3 minuten belstem te aanhoren, kreeg ik een arts aan de lijn.
Ik deed haar mijn verhaal. Ze vroeg me onmiddellijk hoe het product noemde (Kindival van VSM) en dan wilde ze de samenstelling kennen. Ze reageerde heel overtuigend als ik sprak over D4, D10 en D12.
Blijkbaar willen de D's zeggen dat de inhoudsproducten 4x, 10x en 12x verdund zijn. Ze stelde me onmiddellijk gerust. Blijkbaar te verdund om schadelijk te zijn.

Geen acties te ondernemen.
Op mijn vraag of hij nu extra slaperig ging zijn deze namiddag (kindival is homeopathie tegen onrust en slapeloosheid), zei ze dat dat niet noodzakelijk hoefde. Ze had nog gelijk ook!

Je vraagt je dan af waarom je zo'n pilletjes koopt...ze helpen nog niet na een heel potje! Het kind was vandaag gewoonweg hyper (zijn wilde wereldje was ondoorprikbaar).
Enige voordeel van zo'n hyperactieve dag: hij viel als een blok in slaap.

Geen opmerkingen: