donderdag 30 oktober 2008

Monsters in the house!

Plots merkte ik viezigheid op.
Viezigheid die er normaal niet ligt.
Ik moest er hard op wrijven.
Hardnekkig als opgedroogd eiggeel
kleefde het aan de tegeltjes.
En plots zag ik ook stronten...uitwerpselen ofzo.
Elke dag opnieuw nieuwe.
En ik maar stofzuigen en kuisen.
Elke dag opnieuw.
Er stonden al giftige korreltjes.
Een kindveilig doosje werd betreden.
Hoevaak?
Maar de cornflakes en koekjes bleven onaangeroerd.
Nochtans bereikbaar voor een ondier.
Het ouderwetse grofgeschut werd geplaatst.
Een grote versie voor een groot monster.
Schijnbaar pijnlijk en wreed.
Toch duidelijk effectief.
Is dit een rat, een muis?
Ik wil het niet weten!
De gedachte dat zelfs katlief niet binnenwilde,
doet me vrezen voor een monster.
Hebben we het monster nu gevangen of niet!
Feit is dat ik geen uitwerpselen ofzo meer zie.

Geen opmerkingen: