woensdag 1 oktober 2008

Spinnenmaand is begonnen

Ik zag er nog geentje, maar ik weet dat ze om de hoek zitten te loeren, want vandaag begint de spinnenmaand!

Met hun veel te grote behaarde kaken, met hun krieloogjes, met hun harige stekelige poten, met dat hangende behaarde en soms veel te grote lijf, krippelen ze dan - zogezegd - ongezien over de vloer.

Of je voelt dat je bekeken wordt, je draait je om en je staat oog in oog met dat gedrocht: harig en groter dan ooit!

Er zijn dagen dat ik cool ben en pets-boom met de slof van manlief dat ding doodpets. Maar andere dagen vind ik ze zo een griezels, denk ik dat ze mij gaan aanvallen als ik nog een voet verder zet en dan moet ik gewoon als een klein kind manlief roepen. Ik druk mijn handen dan tegen mijn oren, om het geknap van die poten en het openspattende lijf niet te moeten horen, bibberend op mijn benen. Ik durf dan ook die dode spin niet weg te nemen, ook dat moet manlief doen en wegspoelen door de toilet, want misschien kruipt ze in de vuilnisbak nog uit het tissuetje!!

Bah! Ik vind die beesten akelig! En te zeggen dat een mens in zijn slaap spinnen opeet - die per ongeluk in je mond tuimelen omdat je - zoals ik - met je mond wagewijd open slaapt! Jukkie!

Geen opmerkingen: