zaterdag 4 oktober 2008

Back to the 80's!

De korte laarsjes, smalle jeansbroeken of leggings met daarover korte rokjes of oversized pulls. Daarbij een grote ceintuur - liefst nog een zwarte met wat spijkerwerk erbij. Zwart, variërende grijze tinten en een hip kleurtje 'fuschia' erbij (vroeger was dit in het haar).

Mijn jeugdjaren speelden zich af in de jaren 80. In de eerste helft ervan droeg ik vaak afdankertjes: ik herinner me vooral pikkende souspullekes en de bruintinten, die ik als kind dus absoluut 'out' vond.
In de tweede helft van de jaren 80, kreeg ik meer en meer inspraak en kreeg ik ook al eens een kledingstuk dat ik graag zag of zelf gekozen had. Het is er uiteindelijk mee geëindigd dat ik mijn eigen klerengeld kregen en daarbij ook carte blanche!
Ik deed mee met de trends van die tijd: korte laarsjes, spannende rechte jeansbroeken erin, een lange trui erover of een legging met een jeansrokje, een sweatshirt,... Oh, ja, ik vergeet de beenverwarmers en de hippe sjaals met franjes en een zilveren draadje door! Dag in dag uit, droeg ik ze! Fantastische tijd toch!!!

Gisteren een dagje verlof genomen en gaan winkelen met man-lief: ik paste een smalle leggingachtige broek en daarbij paste ik een hip halflang jurkje!!! Maar OJEE!!! Dat was gewoon té EIGHTIES!!
Neen, ik doe er niet aan mee! Niet voor mij, niet voor mijn kinderen (alhoewel ik de laarsjes echt wel leuk vind!! oh, ja en mijn benen lijken zoveel smaller in die leggings dan in een gewone bootcutmodel). Ik vind het gewoon niet passen in deze tijd.

Nu ik dit opschrijf herinner me eenzelfde reactie van mijn moeder 'in de tijd dat de schoenen met stevige hakhielen weer hip werden'. Mijn moeder vond die schoenen lelijk en afzichtelijk. Ook zij vertikte het om zo'n schoenen te dragen omdat zij ze zelf in haar jeugd gedragen had. Ik begrijp haar nu!

Geen opmerkingen: