maandag 13 oktober 2008

Dokter en honorarium enzo.

Mijn dokter was vandaag op bijscholing! Hij is al zo fantastisch goed en dan nog geleerd erbij! Cool!

Dan maar een andere bezocht - een vrouw. Een vrouwelijke huisarts, nieuw voor mij!
Ik had ook Spicegirl mee, die nogal hangerig was en kloeg over hoofdpijn. Ze vond niets bij haar ("ze zal waarschijnlijk op iets zitten te broeden"), maar rekende me toch twee visites aan.

Oké, ze heeft er recht op, maar ik ben het niet gewoon.
Mijn fantastische, geleerde en blijkbaar ook vrijgevige dokter, rekent me een consultatie aan per bezoek en niet per persoon bij dat bezoek.
Soms sta ik er met een doodziek kind, maar neem de twee anderen ook mee om te onderzoeken (omdat de ene al een hele tijd die exzeemvlekken heeft die niet vanzelf weggaan en een andere klaagt over een pijne buik en wat koorts heeft).
Hij doet het allemaal heel zorgvuldig, met veel plezier en rekent me telkens maar 1 visite aan. Soms gebeurt het al eens dat ik diezelfde week nog eens terug moet en rekent hij me niets aan omdat hij "niets heeft moeten doen"- zegt hij dan of "omdat ik vorige keer al betaalde"!

Alleszins het is mooi meegenomen, zo een arts die slechts 1 consultatie aanrekent, want...ik moest die reservedokter met schaamrood op mijn wangen (zo erg was het niet, maar toch!), vragen of ik eerst naar de bank mocht gaan of het geld kon overschrijven, want 35 euro was natuurlijk veel te weinig om het mens te honoreren voor de twee consultaties die ze presteerde.

'Laten rollen', zegt Eyskens dan, zelfs in deze crisis! Voilà, ik deed vandaag mijn bijdrage tot het ecomische leven. Uh!

1 opmerking:

inge zei

Djezus. Wat een gierige pin, die dokteres...
Ik heb ook altijd maar 1 consult betaald, ook al ging ik met 2 kids.