zondag 10 januari 2010

In de maak...

Het Eloleo-kringloopproject, dat is nu eens zoiets voor mij, sé!
Niet dat ik zo een naaitalent ben, hoor! Maar ik wil wel een naaitalent worden!! Al mijn hele leven lang, dat is eigenlijk mijn droom. En recupereerboodschappentasjes naaien, daar kan ik toch alleen maar mijn (mal)handigheid in verbeteren.

Nu treft het dat ik vandaag te horen krijg, dat het zwembad in 't dorp weer open is en dat deze week de kinderen voor het eerst dit schooljaar gaan zwemmen.

Sporty Spice ziet dat helemaal zitten, alleen die zwemzak van K3 niet.
Dus heeft Dita al haar stofjes, oude lappen en stuff bij elkaar gezocht en zo...
zo is er dus een zwemzak in de maak.



De buitenkant zijn de mouwen van het bevallingskleed waarin ik Sporty Spice heb ter wereld gebracht. Het was zo een aandenken waarmee ik niets deed. Aan de binnenkant komt een geplastificeerd tafellaken die tegen nat zwemgerief kan en aan één kant heb ik een zakje opgenaaid. Daarvoor gebruikte ik een oud sloopje met taferelen op van Belle en het Beest. Uit een verloren hoek van het geplastificeerd tafelkleed knipte ik de eerste letter van haar voornaam en stikte die op de buitenkant met een door Sporty Spice gekozen steek.
De linten hangen te drogen en zijn gewoon wit, van een oud laken.

Als dat geen recupzwemzakje zal worden, ik weet het niet.

Probleempjes waarmee ik tot nu toe te maken had:
- blijkbaar was de spanning van mijn stikmachine niet goed bij het opstikken van het zakje (zie foto). herbeginnen lijkt me geen optie omdat dat geplastificeerd stofje dat niet toelaat. Blei!
- ik heb absoluut geen idee hoe ik mooie rechte stukken moet knippen. Ik dacht aan een winkelhaak(???) maar dat lijkt me niet echt professioneel.
- dus is het nog moeilijker om lange linten te knippen. Ik heb uiteindelijk een deel gescheurd. Lijkt me ook niet echt professioneel.
- het zakjes is schots en scheef en is aan de hoeken slecht afgewerkt omdat het driedubbel dik zat.


Sporty Spice is nog steeds ziek. Ocharme.

1 opmerking:

Sabine zei

van die kleine dingen kan je alleen maar leren ;-)
Het mag er zijn hoor.

Als ik zelf met 'rare' materialen werk, test ik de spanning even op een proeflapje, want ik heb al mogen ondervinden dat het anders niet altijd van de eerste keer lukt.